Voorbeelden van campagne-ideeën
27-03 Pasen
Pasen is het perfecte moment voor interactie met uw ontvangers. Het zoeken van paaseitjes kan bijvoorbeeld worden gebruikt in een klein spel, waarmee men kortingscodes kan winnen. Met deze speelse vorm van contact, bereikt u over het algemeen meer dan met reguliere sales-nieuwsbrieven. Het lange paasweekend is bovendien ook populair voor korte vakanties. Begin daarom niet te laat met het aanbieden van trips.
27-04 Koningsdag
Koningsdag is eigenlijk een groot festival in de openlucht. Zowel in steegjes als pleinen, op boten en in het park. Het is daarom verstandig om hier op in te spelen en in plaats van kado’s eerder bruikbare materialen aan te bieden, zoals kleedjes, opblaasbootjes, barbeque-sets, zonnebrillen, paraplu’s, etcetera. Zorg ervoor dat u niet de gebruikelijke aanbiedingen verstuurt. Op Koningsdag is men vooral bezig met een opruiming van spullen die op de vrijmarkt worden verkocht of weggegeven. Er wordt die dag zelf meestal ook veel nieuws aangeschaft, maar in plaats van online, op de vrijmarkt.
24-12 Kerst
De kerst-inkopen vinden voornamelijk tussen 1 november en 15 december plaats. In deze periode zult u uw ontvangers moeten ondersteunen bij het winkelen. Bijvoorbeeld door kado-voorstellen te doen. Maar ook na de kerstdagen kunt u van deze campagne nog succes boeken. Bijvoorbeeld door het extra benaderen van potentiële klanten met kortingscoupons en het sturen van follow-up mailings.
De feestdagen worden in het Whitepaper beschreven met de focus op online marketing. Naast suggesties voor uw campagnes vindt u hier ook tips voor een effectief tijdschema van de voorbereiding tot de verzending, de nodige tools en natuurlijk de uitdagingen waar u rekening mee moet houden.