WhatsApp nieuwsbrieven is momenteel een topic waarover veel gespeculeerd wordt. De WhatsApp nieuwsbrief mogelijkheden staan nog in de kinderschoenen, maar kunnen in de toekomst flink groeien. In Nederland alleen al gebruiken zo’n 9.8 miljoen gebruikers de service om contact te onderhouden met vrienden, collega’s of bekenden. Er zijn zelfs meer WhatsApp gebruikers dan Facebook gebruikers in Nederland.
Dit maakt WhatsApp een aantrekkelijk marketingkanaal. Vooral bedrijven in de sector informatietechnologie en media, journalistiek en publishing zijn geïnteresseerd in het potentiaal. Bedrijven als NRC, Volkskrant en BredaVandaag gingen al aan de slag met WhatsApp nieuwsbrieven. Volgens het Duitse bedrijf Pylba is de ratio waarmee nieuws verspreid kan worden en gelezen wordt, plus de kliks beduidend hoger dan bij normale e-mailmarketing. WhatsApp nieuwsbrieven klinken dus veelbelovend!
Het is daarom ook niet gek dat veel bedrijven op zoek zijn naar een WhatsApp nieuwsbrief software om als een van de eerste pioniers mee te doen aan een potentiele hype. Maar is WhatsApp marketing ook daadwerkelijk profitabel? Of kun je WhatsApp als marketing tool beter laten voor wat het is? Op deze pagina geven we je meer informatie over WhatsApp nieuwsbrieven, wat de voor- en nadelen zijn en hoe je zo’n WhatsApp nieuwsbrief verstuurt en maakt.
Deze wetgeving omvat onder andere het verzenden van reclame, spam en ongewenste berichten, het versturen van WhatsApp nieuwsbrieven, en andere commerciële verkooppraatjes en het verzenden van berichten via een geautomatiseerd systeem of een onbevoegde applicatie.
Deze regeling betreft ook grote nieuwsdiensten die hun lezers via WhatsApp nieuwsbrieven op de hoogte houden van nieuwtjes en recente informatie of gebeurtenissen. In enkele recente gevallen werden de nummers van dienstverleners die berichten via de WhatsApp nieuwsbrief software hebben gestuurd permanent geblokkeerd. Wanneer een nummer eenmaal is geblokkeerd, kan deze vanaf dat moment niet meer worden gebruikt. Alle WhatsApp marketing adressen worden tevens verwijderd en de contacten moeten opnieuw worden verkregen door de dienstverlener.
Wilt je toch een WhatsApp nieuwsbrief maken, ondanks de onopgeloste juridische situatie? Hier lees je hoe het maken van een WhatsApp nieuwsbrief precies in zijn werking gaat.
Allereerst raden wij aan om je in ieder geval aan het wettelijke double opt-in proces te houden. In Nederland heb je expliciete toestemming van de ontvanger nodig voordat je WhatsApp nieuwsbrieven kunt versturen. Wanneer een gebruiker zich wil aanmelden voor je nieuwsbrief, moet deze na het invoeren van het telefoonnummer nogmaals bevestigen dat er daadwerkelijk WhatsApp nieuwsbrieven naar dat nummer mogen worden verzonden.
Vanwege de complexe juridische situatie biedt Newsletter2Go op dit moment geen WhatsApp nieuwsbrief software aan. Zodra er een oplossing is gevonden zullen wij uiteraard ook WhatsApp nieuwsbrieven aan onze klanten aanbieden. Wij zullen je informeren wanneer er wijzigingen plaatsvinden rondom het thema WhatsApp nieuwsbrieven voor bedrijven.
Het veilige alternatief voor het verzenden van nieuwsbrieven via WhatsApp is sms marketing. Dit gebeurt via een redelijk veilige procedure, vergelijkbaar met reguliere e-mailmarketing. Newsletter2Go biedt sms marketing voor gebruikers aan. Hiermee kun je je gebruikers toch met weinig inspanning en kosten per sms-bericht op hun smartphone bereiken. Sms marketing is ook inzetbaar voor grote distributie.