Spam wordt een steeds groter issue en overheden wereldwijd hebben regels ingevoerd om hun burgers te beschermen tegen ongewenste e-mails. Hoewel e-mailmarketeers gewoonlijk op de hoogte zijn van de lokale wetgeving, is er vaak weinig kennis over internationale wetgeving. Wanneer u niet voldoet aan de internationale e-mailwetgeving kan het niet alleen uw sender reputation schaden, maar kan het u ook veel geld kosten!
Laten we Canada’s Anti Spam Law (CASL) als voorbeeld nemen: CASL geldt niet alleen voor senders die zich in Canada bevinden; het geldt voor alle bedrijven die e-mails versturen naar Canadese burgers. Wanneer u Canadese abonnees hebt, zult u zich moeten houden aan CASL, ook al staat uw bedrijf niet in Canada. In andere landen kunnen soortgelijke regels gelden.
Kortom: wanneer u e-mails over de grens verzendt, moet u zich houden aan de internationale regels. Maar die zijn ingewikkeld. Sommige praktijken zijn in het ene land toegestaan en in het andere land uit den boze, wat kan resulteren in een boete.
Zoveel verschillende regels leveren verwarring op. We zijn samen met Litmus aan de slag gegaan en hebben deze infographic gecreëerd, waarmee u wat wijzer kunt worden uit de jungle van internationaal e-mailrecht. Lees direct de infographic of de tekst eronder!