Kom je er niet helemaal aan uit? Zijn de functies iets te overweldigend? Geen zorgen! Op deze pagina vind je alle belangrijke hulpartikelen, zodat je snel en eenvoudig uit de voeten kunt met onze software.
Met het gebruik van de SenderID geeft je toestemming aan de mailserver van Newsletter2Go om je domein als geldig afzendadres te gebruiken. Het gebruik van SenderID vind je vooral terug bij e-maildiensten van Microsoft, zoals Outlook, Hotmail en MSN.
Installatie
1. Ga naar de e-mailinstellingen en klik naast SenderID op nieuw domein.
2. Voer je domeinnaam in in het volgende formaat: mijndomein.nl
3. Voor je domein wordt een toegang gemaakt, die je aan je DNS-TXT-record toe moet voegen.
4. De gegenereerde gegevens kun je zelf toevoegen of door je webbeheerder of webhost laten doen.
5. Zodra de code is toegevoegd kan het tot 24 uur duren voordat de instellingen zijn doorgevoerd.
In je e-mailinstellingen kun je testen of de installatie heeft gewerkt. Wanneer het groene vinkje in je SenderID-domein verschijnt worden de e-mails automatisch ondertekend met de SenderID-sleutel en wordt voor de rest automatisch gezorgd.
Het gebruik van SPF, DKIM en Sender ID helpt je om spam nog beter te minimaliseren en de afleverratio te verhogen. Voor het beste resultaat maakt je gebruik van SPF, SenderID en DKIM.
Je kunt uitgeschreven adressen opnieuw activeren door in het ontvangersbereik naar de tab “Inactieve ontvangers” te gaan en vervolgens op afmeldreden te klikken.
Er opent zich dan een menu waar je de mogelijkheid hebt om de afmelding ongedaan te maken.
Houd er rekening mee dat de handmatige heraanmelding alleen in uitzonderlijke gevallen wordt aangeraden. Ontvangers die zich hebben afgemeld mogen niet opnieuw worden gecontacteerd.
Een heraanmelding is niet mogelijk bij bounces.
Je kunt je ontvangers aan de hand van alle beschikbare ontvangerskenmerken zoeken, selecteren en opslaan.
Leg nu de functie vast waar je naar op zoek bent. Er kunnen meerdere kenmerken als voorwaarde voor de zoekactie worden gedefinieerd. Na een klik op de zoekknop worden de geselecteerde ontvangers weergegeven.
Standaard worden alle ontvangers met de gewenste eigenschappen gemarkeerd, maar je kunt ook enkele ontvangers selecteren of vinkjes verwijderen. Klik aansluitend op het kleine tandwiel naast de geavanceerde zoekfunctie en selecteer “In groep opslaan”.
Na het klikken op “In groep opslaan” wordt een nieuw venster geopend, waarin je de gewenste groep kunt selecteren. Door te bevestigen sla je de geselecteerde ontvangers in de nieuwe groep op.
Met de 1-klik-productovername van Newsletter2Go kun je shop producten overnemen en in je nieuwsbrief implementeren. Hiermee kun je binnen enkele minuten verkoopnieuwsbrieven ontwerpen, omdat elk product uit je online shop direct kan worden overgenomen. Het is niet langer nodig om de productafbeeldingen en -informatie handmatig aan te passen en te formatteren.
Eisen voor de 1-klik-productovername:
In het template is een speciale productbouwsteen ingebouwd waarmee je je winkelproducten kunt overdragen. In deze bouwsteen hoef je alleen het product ID of productnummer van een product uit je webshop in te vullen. Het complete product inclusief de gewenste attributen wordt dan automatisch in de nieuwsbrief toegevoegd.
Om gebruik te kunnen maken van de 1-klik-productovername wordt er een link gemaakt tussen je webshop en Newsletter2Go. Je shop kan hiermee worden gekoppeld aan je individuele nieuwsbrief template van Newsletter2Go. Enkele voorbeelden van individuele templates vind je hier. In het Standard/Pro pakket zijn enkele templates al met de 1-klik-overname functies uitgerust.
Onze korte e-mailmarketing video tutorials leggen je stap voor stap de belangrijkste functies van onze nieuwsbrief software uit.
Zo wordt binnen no-time een e-mailmarketing expert, eenvoudig thuis vanachter je eigen computer. Succes!
Leer in iets meer dan een half uur tijd de innovatieve software van Newsletter2Go kennen en ontdek hoe je binnen enkele minuten een professionele nieuwsbrief maakt.
De deelname aan de webinar is geheel gratis! Waar wacht je nog op?