De nieuwsbrief software Newsletter2Go biedt uitgebreide analyse- en trackingmogelijkheden. Optimaliseer je nieuwsbrief continu en leer het gedrag van je ontvangers steeds beter te begrijpen aan de hand van realtime rapporten en A/B-testing. In de heldere rapporten zie je in één oogopslag hoe succesvol je mailing is. Vergelijk de prestaties van individuele mailings aan de hand van onder andere de open-, klik- en conversieratio. Op verzoek kunnen individuele IP’s worden uitgesloten voor meer nauwkeurige nieuwsbrief tracking.
Voor een geavanceerde analyse bekijkt je bijvoorbeeld de visuele clickmaps, waar je precies ziet welke links het meest zijn aangeklikt in de nieuwsbrief. De geolocatie functie laat precies zien waar de ontvangers je nieuwsbrief geopend hebben. Bijzonder effectief is ook de multivariate clusteranalyse. Deze functie toont het nieuwsbriefsucces van nieuwsbrieven verzonden naar verschillende ontvangersgroepen, zodat je precies ziet welke nieuwsbrief het meest relevant was.
In je nieuwsbrief rapportages vind je alle belangrijke cijfers in één overzicht. De realtime rapportages zijn de basis voor een gedetailleerde analyse en optimalisatie. Het succes van je campagne kun je meten aan de hand van, onder andere, de open-, klik- en conversieratio. De nieuwsbrief rapportages laten ook zien welke apparaten en e-mailcliënten er gebruikt zijn om de mailing te openen. Met behulp van een drempelanalyse kun je in verschillende periodes diverse nieuwsbrieven met elkaar vergelijken en in de toekomst je nieuwe ontdekkingen gebruiken voor een nog doeltreffendere nieuwsbrief.
Nieuwsbrief tracking is voornamelijk een must voor e-commerce handelaars voor het bijhouden van conversies, maar kan voor ieder soort gebruiker handig van pas komen. Wanneer de nieuwsbrief tracking geïmplementeerd is, heb je altijd realtime nieuwsbrief statistieken beschikbaar omtrent de prestaties van de nieuwsbrief. Je kunt niet alleen de verkoop, maar ook zelf gedefinieerde doelen meten. Denk aan het aantal registraties en het aantal kliks naar specifieke webpagina’s.
Na het verzenden van elke nieuwsbrief verschijnen er in je dashboard automatisch nieuwsbrief statistieken over de hoeveelheid verzonden nieuwsbrieven en het percentage ontvangers dat zich heeft afgemeld van de nieuwsbrief. De redenen van de bounce of afmelding kan ook bekeken worden. Bij een afmeldingen zorgt de software van Newsletter2Go er automatisch voor dat de ontvanger op een inactieve lijst komt te staan en in de toekomst geen nieuwsbrief meer ontvangt.
Heb je de nieuwsbrief rapportage als pdf- of Excel-bestand nodig? Met slechts één klik heb je de nieuwsbrief statistieken handig een verzendbaar document geëxporteerd. Dit maakt het eenvoudiger om de resultaten met collega’s, teamleden of je klanten te delen.
Leer met de e-mailmarketing software van Newsletter2Go precies welke van je content het beste presteert. Één van onze meest relevante nieuwsbrief tracking functies is de zogenaamde heatmap. Deze visuele clickmap toont grafisch precies op welke links in de nieuwsbrief het meest geklikt is. Je ziet zowel de absolute getallen als de percentages. Voor een duidelijke analyse zijn de waardes direct per individuele link aangegeven.
Met de geografische locatie tracking zie je in één oogopslag op welke locaties de openingen en kliks hebben plaatsgevonden. Lokale prioriteiten en agglomeraties zijn hierdoor zeer eenvoudig te identificeren. Dankzij geolocatie zie je precies waar zich regionale bijzonderheden voordoen en hoe bepaalde groepen op specifieke locaties zich gedragen. De geolocatie nieuwsbrief tracking functie is wereldwijd beschikbaar en wordt aan de hand van een interactieve kaart gepresenteerd.
Newsletter2Go biedt gedifferentieerde nieuwsbrief rapportage zodat je grondig je nieuwsbrieven kunt evalueren. Segmenteer de rapportage en vergelijk de prestaties van je e-mails naar specifieke doelgroepen. Deze clustering maakt het mogelijk om de gehele rapporten zowel naar doelgroep als nieuwsbriefvariant te segmenteren. Ontdek hoe goed je nieuwsbrief op de specifieke doelgroep was afgestemd en vergelijk de resultaten onderling in één oogopslag. Je kunt niet alleen de doelgroepen, maar ook de tijdperiode kiezen.
Met één klik kun je de interface van Google Analytics koppelen. Met deze integratie kun je onder andere het aantal bezoeken die je via het e-mailmarketing kanaal hebt verkregen meten. Hoewel onze realtime rapporten erg geavanceerd zijn, maak je de nieuwsbrief tracking met de Google Analytics integratie compleet. De interface kan handig in je dashboard worden geactiveerd onder je profiel, dan e-mail instellingen en vervolgens tracking.
Voor de URL-tracking worden alle kliks ongemerkt over een neutrale website van Newsletter2Go geleidt. Indien gewenst kun je echter ook gebruik maken van een eigen trackingdomein. De tracking links worden in dit geval gewhitelabelt en je ontvangers zullen je eigen domein te zien krijgen. Je hebt volledige controle over de domeinnaam (bijvoorbeeld tracking.mijnonderneming.nl). Deze e-mailtracking domein werkt uiteraard net als de trackingdomein van Newsletter2Go.
Dankzij de integratiefunctie met econda kun je alle relevante e-mailmarketing informatie ook in je econda dashboard bijhouden en bekijken. Je leert zo precies wat de interesses van je klanten zijn en welke nieuwsbrief content het beste bij welke doelgroep past. De integratie kan met slechts één klik worden gekoppeld. Onder je profiel bij e-mail instellingen en vervolgens tracking kun je de econda nieuwsbrief tracking activeren en hoef je voortaan niet meer onhandig tussen twee dashboards te wisselen.