Ervaar meer gemak met de OpenCart nieuwsbrief integratie en geniet van meer omzet en betere klantenbinding.
1. Eenvoudig te installeren integratie
2. Producten met enkele klikken in de nieuwsbrief integreren
3. Ontvangers automatisch up-to-date houden
Je hebt een klein bedrijf dat via het opensource-softwarepakket OpenCart loopt. Wij snappen dat je dagelijks al genoeg te doen hebt om de boel gaande te houden. Urenlang uittrekken voor het maken van een nieuwsbrief past niet in je schema. Vandaar dat we de OpenCart nieuwsbrief module voor je hebben ontworpen.
OpenCart heeft weliswaar een kleiner aandeel in de Nederlandse markt dan het in landen als Oekraïne, Indonesië en Rusland heeft, maar desalniettemin heeft ons IT-team speciaal een OpenCart nieuwsbrief plug-in ontwikkeld.
Met de snel geïnstalleerde nieuwsbrief module kun je voortaan veel efficiënter nieuwsbrieven in elkaar zetten. De OpenCart integratie zorgt voor twee dingen, namelijk het eenvoudig implementeren van producten en het automatisch synchroniseren van contacten.
Je OpenCart webshop is up and running. De producten staan helder weergeven en de begeleidende tekst verleidt de lezer om een bestelling te plaatsen. Maar komen je bezoekers eigenlijk wel regelmatig terug naar je website? Sommigen ja, anderen niet. Voor de laatste groep klanten kun je met een sales nieuwsbrief ervoor zorgen dat de producten naar de klant toekomen.
Zodra je de OpenCart nieuwsbrief integratie hebt geïnstalleerd kun je direct aan de slag. Na de opzet is de webshop verbonden aan onze nieuwsbrief tool. Dit betekent dat je eenvoudig producten in de nieuwsbrief kunt slepen.
Hoe? Wanneer je van het Standard of Pro pakket gebruik maakt, kies je in stap 3 van het nieuwsbrief proces een nieuwsbrief template waarin de 1-klik-productovername is opgenomen. Dit herken je aan het winkelwagen icoontje. Vervolgens klik je op de bouwsteen om producten toe te voegen. In de pop-up zoek je aan de hand van de product ID naar het juiste product. Het systeem zoekt de informatie bij elkaar, welke je vervolgens kunt aanpassen of direct kunt bevestigen. Hierna zie je het product, inclusief de afbeelding, in de nieuwsbrief terug.
Naast de 1-klik-productovername biedt de OpenCart nieuwsbrief module ook de automatische ontvangerssynchronisatie functie.
E-mailmarketing begint met een up-to-date adresboek. Door de vergelijking worden nieuwe klanten die akkoord geven voor de nieuwsbrief ontvangst automatisch aan je Newsletter2Go adresboek toegevoegd. Dit hoef je dus niet wekelijks handmatig te doen. Met één druk op de knop worden de nog niet aanwezige nieuwsbriefabonnees geïmporteerd.
Door de eenvoudigheid van de OpenCart nieuwsbrief plug-in kun je voortaan veel sneller nieuwsbrieven samenstellen. Dit betekent meer tijd voor geavanceerde e-mailmarketing technieken. Zoals bijvoorbeeld personalisaties.
Gepersonaliseerde nieuwsbrieven zijn effectief omdat ze zich op afzonderlijke ontvangersgroepen richten. In dezelfde nieuwsbrief kunnen meerdere bouwstenen worden toegevoegd. Iedere bouwsteen bevat andere producten, bijvoorbeeld items voor mannen, vrouwen en kinderen. Door de gefilterde ontvangersgroepen te koppelen aan de bouwsteen personaliseer je de nieuwsbrief. Iedere ontvangersgroep ontvangt een andere versie van de mailing, wat zorgt voor meer relevantie voor de lezer. Meer relevantie betekent een grotere kans op een aankoop — en laat dat nou net het doel van de nieuwsbrief zijn.
Ben jij klaar om je e-mailmarketing verkoop serieus te nemen?
Koppel de OpenCart module en ervaar zelf hoe je conversies continu toenemen!