Een overzicht van alle informatie over een ontvanger in één oogopslag.
Het doel van e-mailmarketing is om zoveel mogelijk ontvangers te verzamelen en over gedetailleerde ontvangerinformatie te beschikken. Hoe meer u over uw ontvanger te weten komt, hoe groter de kans dat u de inhoud van de nieuwsbrief relevanter kunt maken. Met interessante e-mails voor speciale ontvangerssegmenten verhoogd u de open- en klikratio en daarmee het succes van uw nieuwsbrief.
Het ontvangersprofiel is hiervoor zeer geschikt voor. Dit profiel laat u in één blik alle beschikbare informatie over een bepaalde ontvanger zien. De algemene gegevens die de ontvanger zelf heeft ingevuld, de kenmerken en de activiteiten worden op een centrale plek verzameld en overzichtelijk weergegeven. U kunt het ontvangersprofiel gebruiken om nieuwe ontvangerssegmenten aan te maken. Maak diverse groepen op basis van bijvoorbeeld het geslacht, de woonplaats of de leeftijdscategorie van de ontvanger. Wanneer u naar een internationaal klantenbestand uw nieuwsbrieven verzendt, is het handig om uw ontvangersgroepen op te delen in tijdzones en de e-mail voor de internationale klanten in te plannen. Door deze ontvangerssegmentatie kunt u uw ontvangers bereiken wanneer ze online zijn en levert u de nieuwsbrief niet in het midden van de nacht af. Naast de woonplaats kunt u natuurlijk ook ontvangersgroepen maken en aan de hand daarvan de inhoud van de nieuwsbrief aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan de productaanbevelingen, schrijfstijl en acties.
Het ontvangersprofiel bevat over een ontvangershistorie, waarin u alle activiteiten van een ontvanger in detail kunt bekijken. In dit overzicht kunt u precies zien welke e-mails de ontvanger heeft ontvangen, welke geopend zijn en op welke links er is geklikt. U ziet daarbij er een bounce is opgetreden en of de ontvanger zich voor de nieuwsbrief heeft afgemeld.
Danzij de ontvangershistorie heeft u alle informatie voor het beheren van een bepaalde ontvanger op een centrale plek paraat. Met de ontvangersprofiel functie kunt u de interactie van de ontvanger vanaf het moment dat deze zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief eenvoudig volgen en met deze informatie effectief uw nieuwsbrief resultaten verbeteren.