Ontvangers beheren in afzonderlijke adresboeken.
1. Meerdere ontvangerslijsten in een account beheren
2. Afzonderlijke aan- en afmelding van ontvangers
3. Oneindig aantal adresboeken in het Pro pakket
Bij e-mailmarketing werk je met een adresboek, waarin je vervolgens weer je ontvangers op kunt delen in verschillende ontvangersgroepen.
In het Lite pakket heb je 1 adresboek ter beschikking, wat in principe voldoende is.
Vanaf het Standard krijg je van ons 5 afzonderlijke adresboeken.
Maar wat is hier eigenlijk het nut van?
Dit ligt aan hoeveel websites je graag wilt beheren. Stel je beheerd 2 verschillende webshops of je bent een agentuur met meerdere klanten. Is het niet veel handiger om snel van adresboek te wisselen, in plaats van constant naar de juiste account te switchen?
Door de afzonderlijke adresboeken beschik je voor ieder bedrijf over een eigen afdeling. Dit maakt het veel overzichtelijker en voorkomt dat de verkeerde nieuwsbrief naar de verkeerde ontvangers wordt gestuurd.
Het grootste voordeel van afzonderlijke adresboeken is echter dat de aan- en afmeldingen niet aan elkaar gekoppeld zijn.
💡 Bij afzonderlijke adresboeken beheer je de actieve ontvangers, inactieve ontvangers en blacklists en geheel apart van elkaar.
Echte e-mailmarketeers snappen het nut van nauwkeurige ontvangersgroepen. Personalisaties in e-mails zijn tegenwoordig de norm, zonder loop je een flinke portie omzet mis.
Ontvangersgroepen maak je door contacten in je afzonderlijke adresboek te clusteren. Dit kan bijvoorbeeld op basis van:
Vervolgens kun je aan de hand van de ontvangerscriteria diverse groepen maken en gepersonaliseerde e-mails versturen. Dit helpt je om veel relevantere e-mailcampagnes op te zetten.