Klaar voor een nieuw jaar?
Begin 2019 goed met een doordacht campagneplan. Wie volgend jaar écht succes wil boeken met zijn e-mailcampagnes kan het best zo snel mogelijk beginnen met de planning. Het campagneplan van Newsletter2Go helpt je om iedere maand van 2019 een mooie campagne voor te bereiden.
Op deze pagina vind je campagne ideeën voor de eerste maanden van 2019. Benieuwd naar alle maanden? Download ons uitgebreide e-mail campagneplan, inclusief een overzichtelijke kalender met alle belangrijke data in 2019.
Kick-off | 11.01.2019
💌 Countdown
Reminder | 20.01.2019
💌 Actie presenteren
Maansverduisternis | 21.01.2019
💌 Korting tot 03:36 uur
De maansverduisternis is een leuke manier om het jaar eens op een andere manier te starten. Hoe vaak heb je ondertussen al een e-mailcampagne over goede voornemens gestuurd in januari? Op 21 januari vindt dit jaar de maansverduisternis plaats, en deze magische gebeurtenis is ideaal voor het versturen van een reeks e-mails. Denk voordat je start na over de soort actie. De climax van de maansverduisterning vindt plaats op 03:36 uur, en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om je win- of kortingsactie tot dan te laten gelden. Een ongewone tijd voor een ongewone mailing!
Wedstrijd | 01.02.2019
💌 Liefdesgedicht
Laatste kans | 13.02.2019
💌 Speciale aanbieding
Valentijnsdag | 14.02.2019
💌 Liefdesboodschap
Valentijnsdag is de grote dag der liefde. Vooral verliefde stellen gebruiken deze dag om een romantische date night in te plannen. Hoewel de dag vaak als cheesy wordt bestempeld, is het toch een geliefde feestdag, vooral onder millennials. Volgens onderzoeksbureau Motivaction viert gemiddeld 40 procent van de mensen geboren tussen 1980 en 2000 de dag van de liefde. Ook werd er gemiddeld zo’n 55 euro in 2017 aan cadeaus gespendeerd.
Een e-mailcampagne past mooi bij de feestdag. Niet alleen voor het promoten van romantische producten, maar ook om je lezer te bedanken.
Vergeet de Valentijncampagne niet te segmenteren. Gebruik het geslacht en bijvoorbeeld de leeftijd en locatie om de best passende aanbevelingen te definiëren. Vergeet niet om gratis retourzending aan te bieden en maak je klanten extra gelukkig met een cadeau inpakservice.
Voor Vrouwendag | 01.03.2019
💌 Aankondiging actie
Vrouwendag | 08.03.2019
💌 Inspiratie en erkenning
Na Vrouwendag | 12.03.2019
💌 Samenvatting resultaten
Internationale Vrouwendag vindt ieder jaar op 8 maart plaats. De krachtige dag werd voor het eerst in 1911 in Zwitserland, Denemarken, Duitsland en Oostenrijk gevierd, maar is nu ook een internationaal erkende dag om vrouwen in de spotlight te zetten, prestaties te erkennen en kloven tussen de verschillende seksen te dichten.
Kies er zelf voor wat voor campagne het best bij je merk en boodschap past. Sommige merken gaan minder diepgaand in op Internationale Vrouwendag en houden het luchtig met promoties voor dameskleding, sieraden en accesoires. Andere bedrijven proberen hun steentje aan de algemene ontwikkelingsgang bij te dragen door geld in te zamelen voor meisjes en vrouwen in derdewereldlanden of met behulp van social media hashtags een movement met een belangrijke boodschap te starten.
Voor Pasen | 12.04.2019
💌 Eieren zoeken
Witte Donderdag | 18.04.2019
💌 Speciale aanbieding
Paasmaandag | 22.04.2019
💌 Winnaar bekend maken
Chocolade eieren, geverfde eieren, decoratie eieren aan paastakken; Pasen staat volledig in het teken van eieren en de zoektocht ernaar. De goede vrijdag net voor het weekend in combinatie met tweede Paasdag betekent voor velen lang weekend. De meeste scholen sluiten tevens voor een week hun deuren en luidden de voorjaarsvakantie in. Dit zorgt voor een breed scala aan e-mailmarketing campagne mogelijkheden.
Kies voor je e-mailcampagne voor een klassieke eieren zoektocht of een interactief spel. Door de creatieve flair van de twee feestdagen worden do it yourself knutselprojecten ook goed ontvangen. Voor de vrije dagen kun je ook tips voor een weekendje weg of last-minute reizen naar de zon promoten. Tenslotte worden recepten voor een uitgebreide paasbrunch ook altijd goed ontvangen.
Voor Bevrijdingsdag | 02.05.2019
💌 Aankondiging actie
Bevrijdingsdag | 05.05.2019
💌 Overzicht evenementen
Bevrijdingsdag vindt jaarlijks op 5 mei, een dag na de Dodenherdenking, plaats. Op deze dag vieren we het einde van de Tweede Wereldoorlog en de bevrijding van Nederland in 1945.
In Nederland staat Bevrijdingsdag vooral in het teken van goede muziek. In veertien steden worden ieder jaar weer de bevrijdingsfestivals georganiseerd. Bekende Nederlandse bands, de zogenaamde Ambassadeurs van de Vrijheid, betreden de bühne en zorgen voor een feestelijke stemming door heel Nederland. E-mailmarketeers kunnen dit saamhorigheidsgevoel in de nieuwsbrief doorvoeren. Ook de eerste stralen zonneschijn en het lentegevoel past goed bij de e-mailcampagne voor Bevrijdingsdag.
Festival tickets | 25.05.2019
💌 Begin aankondiging actie
Begin festivals | 01.06.2019
💌 Promoties en winacties
De Nederlandse zomer is ieder jaar weer een feestje. Met festivals als Pinkpop, Lowlands, North Sea Jazz, Pitch, Woo Hah en Appelsap kan jong en oud bijna wekelijks van live optredens genieten. Velen verheugen zich op het festivalseizoen, hoewel weinig niet-muziek-gerelateerde bedrijven van de activiteiten gebruik maken om een campagne op te zetten. Dit terwijl je met festivals alle kanten op kunt! Denk bijvoorbeeld aan festival producten zoals barbecues, speakerboxen, zonnebrillen, wegwerpcamera’s en outfits in de kleurige tinten.
Wedstrijd | 01.07.2019
💌 Zandkastelen bouwen
Balkonvakantie | 23.07.2019
💌 Tips en tricks
Zomer | 29.07.2019
💌 De beste stranden
De maand juli is het begin van de vakantietijd. Het zomerseizoen is in volle gang en de meeste kinderen hebben lekker vakantie. De supermarktschappen liggen vol met grillsets, parkhangen is weer officieel een begrip en de zwembaden en stranden vullen zich met mensen.
Hoewel we van de zomer houden, is het voor e-mailmarketeers altijd een uitdaging seizoen. Nieuwsbrief lezers bekijken namelijk veel minder vaak hun e-mails. De openratio en interactie neemt af en de zogenaamde zomerdip slaat toe. Hoe kun je toch een creatieve mailing versturen?
Voor de scholen beginnen | 01.08.2019
💌 Winactie
Back to school | 15.08.2019
💌 Spelletjes ter voorbereiding
Verder leren | 24.08.2019
💌 Scholing voor volwassenen
Midden augustus openen de scholen langzaamaan hun deuren weer. Voor zowel kinderen als volwassenen tijd om weer in de leerstof te duiken. Veel shops promoten met zogenaamde Back to school producten, zoals agenda’s, pennen, kaftpapier, mappen en to-do checklists. Volwassenen kunnen kijken naar online cursussen, bijvoorbeeld voor het leren van een nieuwe taal of skill voor je carrière. Als e-mailmarketeer kun je hierop inspelen met leuke acties en overtuigende e-mailseries om een cursus te promoten.