Goed geadviseerd met e-mailmarketing door adviesbureau Shoplupe
Klantverhaal: Hoe het e-commerce adviesbureau Shoplupe, Newsletter2Go voor het klantcontact gebruiken
E-mailmarketing is de moeite waard voor zowel klantenwerving als klantenbinding. Nieuwe contacten kunnen met behulp van nieuwsbrief-exclusieve aanbiedingen gewonnen worden en al bestaande klanten kunnen door regelmatige mailings weer geactiveerd worden. Deze voordelen gebruikt ook e-commerce adviesbureau Shoplupe voor hun marketingstrategie. Shoplupe helpt winkeleigenaren om hun online shops te optimaliseren. Al meer dan een jaar ondersteunt de nieuwsbrief software van Newsletter2Go Shoplupe in het klantcontact.
Segmentatie voor doelgroepgerichte mailings
Al sinds 2003 ondersteunt het adviesbureau Shoplupe haar klanten bij het ontwikkelen van hun online winkels. Hiermee waren ze op dit gebied toentertijd een pionier. De belangrijkste doelgroepen van Shoplupe zijn winkeleigenaren in de B2C en B2B branche, e-commerce service providers en agenturen. Op deze doelgroepen richt de Shoplupe nieuwsbrief zich.
De nieuwsbrief wordt over het algemeen niet naar alle contacten, maar afhankelijk van de inhoud, naar specifieke segmenten verzonden. De segmenten zorgen ervoor dat naar elk contact persoonlijke, relevante content gestuurd wordt. De belangen en behoeften binnen de segmenten kunnen vrij sterk verschillen, omdat zowel potentiële als bestaande klanten tegelijkertijd worden aangesproken. De grootte van de groep betreft, afhankelijk van het onderwerp en het doel van de nieuwsbrief, tussen de duizend en vierduizend ontvangers. De doorslaggevende factor is hoe algemeen of specifiek de desbetreffende inhoud is.
Natuurlijk omvat de e-mailmarketingstrategie van Shoplupe het aantrekken van nieuwe nieuwsbriefabonnees om het klantenbestand permanent te verhogen. Om nieuwe e-mailadressen te genereren, wordt de nieuwsbrief op de website geadverteerd en naar contactpersonen die voorlichtingsmateriaal hebben aangevraagd verzonden. De toegevoegde waarde voor de klant zijn de exclusieve, gespecialiseerde inhoud en e-commerce expertise, die alleen in de nieuwsbrief worden aangeboden.
Regelmatig contact met relevante e-mails
Shoplupe verzendt sinds maart 2015 nieuwsbrieven met Newsletter2Go. De nieuwsbrief wordt regelmatig verzonden om belangrijke informatie te communiceren. De gebruikelijke inhoud bevat nieuws over gebruikersproblemen, trends en nieuwe producten en diensten. Ook over succesvolle klanten wordt in de nieuwsbrief verteld. Enerzijds om de lezer inspiratie voor het optimaliseren van hun online shop te bieden en anderzijds om de resultaten van Shoplupe te presenteren.
Daarnaast vinden ook evenementen en huidige acties hun plaats in de nieuwsbrief. Zo wordt bijvoorbeeld de jaarlijkse uitreiking van de Shop Usability Awards, een van de meest populaire e-commerce awards in Duitsland, uitgelicht. Voor gebruikers van het adviesconcept ‘Shopflow’ wordt ook maandelijks een individuele audit gecreëerd, waarin een bepaald thema in de spotlight wordt gezet.
Het resultaat? De nieuwsbrieven zijn een belangrijk onderdeel van het algehele succes van het Shoplupe.
Waarom Newsletter2Go?
Vooral het gebruiksgemak overtuigde het team van Shoplupe om de nieuwsbrief software van Newsletter2Go te gebruiken. De overname van klantgegevens vanuit het huidige CRM-systeem naar Newsletter2Go is bijzonder eenvoudig. Hierdoor kunnen de ontvangers goed beheerd worden en zijn de adresboeken altijd up-to-date. De segmentatie in verschillende groepen helpt Shoplupe om specifieke doelgroepen te creëren. Daarnaast is ook het duidelijke prijsmodel met e-mailcredits een groot pluspunt voor Shoplupe. In tegenstelling tot de factureringsmodellen op basis van het aantal ontvangers, betaalt u bij Newsletter2Go namelijk alleen voor de e-mails die daadwerkelijk verzonden zijn. De omvang van het adresboek heeft geen invloed op de prijs, wat vooral bij diverse groottes van ontvangersgroepen voordelig is.
Absoluut onmisbaar voor het team van Shoplupe zijn ook de realtime rapporten van Newsletter2Go. Bijzonder handig is de clickmap, waarmee het personeel precies kan zien welke inhoud interessant was voor de ontvanger. De clustering van rapporten helpt om actieve en inactieve ontvangerssegmenten te identificeren.
Over Shoplupe
Shoplupe is een adviesbureau voor e-commerce winkeleigenaren. Met hun adviesexpertise ondersteunt het Shoplupe team winkeleigenaren in de conceptuele ontwikkeling van hun online shops. De gebruiksvriendelijkheid van de shop staat als een belangrijke succesfactor op de voorgrond. Het doel van Shoplupe is om winkeleigenaren praktisch en realistisch in hun uitdagingen te ondersteunen.