Corporate design in e-mailmarketing

Corporate Design Marketing

De merkbekendheid in e-mailmarketing verhogen

In marketing is het enorm belangrijk dat uw onderneming snel herkend wordt. Een consequent omgezet corporate design zorgt ervoor dat klanten zich uw onderneming herinneren, uw merk snel herkennen en daardoor eventueel sneller beslissen iets te kopen. Ook in het online bereik mag men dit niet vergeten en moet men zorgen dat elke verschijning, ook die van e-mailmarketing, een eenheid vormt. Nieuwsbrieven kunnen er zo aan bijdragen een harmonieus, positief beeld van uw onderneming of merk te vormen. Hoe naadlozer de optische overgang van nieuwsbrief naar website, hoe sneller de ontvangers zich aangesproken zullen voelen door de nieuwsbrief.

Wat verstaan we allemaal onder coporate design?

Eerst en vooral een logo natuurlijk. Dat moet in uw nieuwsbrief zelf en tijdens de aanmelding in elk geval zichtbaar zijn, zodat de ontvangers weten met wie ze te doen hebben. Ook het lettertype en de letterkleur moeten in uw nieuwsbrief terug te vinden zijn, waarbij ze zo goed mogelijk omgezet moeten worden – een achtergrond in een felle kleur bemoeilijkt de leesbaarheid.

Design example

Ook aan de lay-out en de basis indruk moet aandacht besteed worden, zoals bijvoorbeeld de beeldspraak,de grafieken die gebruikt worden of de schikking van tekst en beeld. Ten slotte een punt dat vaak over het hoofd gezien wordt en ook bij de identiteit van een onderneming hoort: de taal met de toon, woordkeuze en manier waarop men klanten aanspreekt, moeten in e-mailmarketing met de  andere communicatiemiddelen overeenstemmen.

Hoe kan ik mijn corporate design in e-mailmarketing omzetten?

Zoals reeds vermeld, moet ook bij e-mailmarketing op elk contactmoment een effect van herkenning bereikt worden. Het logo moet altijd aanwezig zijn en kleuren, schrift en lay-out moeten zich altijd baseren op het design van de eigen website of online shop. Als er iets verandert aan het design, moet dit in elk geval in alle communicatiekanalen aangepast worden. Om eenheid te garanderen en sneller nieuwsbrieven te maken, zou men eigenlijk een eigen nieuwsbrief template moeten maken of laten programmeren, die steeds opnieuw gebruikt wordt. Dat kan met behulp van voorgemaakte nieuwsbrief bouwstenen gebeuren.

Zo trekt u uw corporate design consequent door in uw nieuwsbrief Klik om te Tweeten

Indien u een template nodig hebt dat in hoge mate gepersonaliseerd moet worden of speciale functies moet bevatten, loont het zich een professioneel geprogrammeerde nieuwsbrief template te gebruiken speciaal voor de eigen website of shop. Men kan het zich bijzonder gemakkelijk maken wanneer men via een interface rechtstreeks inhoud van de website of producten uit de shop overneemt in de nieuwsbrief. Dan moet men zich geen zorgen meer maken over de uniforme weergave. Responsive design zorgt ervoor dat de nieuwsbrief zonder extra moeite aan alle eindapparaten aangepast en correct weergegeven wordt.

Anderzijds kan de merkbekendheid in e-mailmarketing ook versterkt worden door contactpunten buiten
de eigenlijke nieuwsbrief. Daarbij hoort bijvoorbeeld de nieuwsbriefaanmelding: ook het aanmeldformuli er moet ontworpen zijn in corporate design. De pagina’s waarop de ontvanger belandt na het ingeven van zijn gegevens in het aanmeldformulier of na het klikken op de double opt-in link, worden snel vergeten. Als deze echter hetzelfde design hebben, weten de ontvangers altijd waar ze zijn en met wie ze interactie hebben. Ook hier wordt het vertrouwen dan vergroot door de uniformiteit.

aangepaste login pagina's en afmelden tijden

Kan ik als agentschap ook e-mailmarketing software aanbieden in mijn design?

Ook als agentschap kan u e-mailmarketing aanbieden in uw Corporate Design, zonder meteen de volledige software zelf te moeten programmeren.  Bovendien beschouwen uw klanten de software als uw product. Het enige wat u hiervoor nodig heeft, is een gewhitelabelte software-oplossing.

White Label optie

De merknaam van de software provider wordt verwijderd, in plaats daarvan wordt de software volledig aangepast aan het design van uw agentuur. Newsletter2Go is uiteraard ook als whitelabel-oplossing beschikbaar. Het kleurenschema, logo en de bedrijfsgegevens worden aangepast. Alle functies van de software kunnen aangeboden worden als eigen product en zorgen er voor dat de diensten die u aanbiedt aanzienlijk uitbreiden, zonder een al te grote inspanning te leveren.

Über den Autor

linde

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.